ЕТО КАКВО СПОДЕЛЯ GIUSEPPE LAVAZZA ЗА ПАЗАРА НА КАФЕ В НАШИ ДНИ..

GIUSEPPE-LAVAZZA-PRESIDENTE-HASKOVO-mrcoffee.bg

 

GIUSEPPE LAVAZZA ЗА КАФЕТО

 

Изпълнителният директор на LavazzaGiuseppe Lavazza говори за кафето. Според него, цените на кафето ще продължат да растат. На фона на глобалните шокове това ще бъде неизменна част от нашият живот. Слабата реколта, рязко растящите разходи за суровини и кризата със сигурността, засягаща корабоплаването през Суецкия канал, са сред факторите, които стимулират огромният растеж на цените това лято.

Цената ще продължи да се покачва. Кафе индустрията се разклаща от „безпрецедентни“ шокове от страна на предлагането, предупреди председателят на Lavazza.

Кафето на зърна сорт робуста достигна исторически връх от 4800 долара за метричен тон на базирания в Лондон пазар ICE Futures Europe.

Джузепе Лаваца предполага, че тази тенденция вероятно ще продължи през цялата година.


Lavazza за предизвикателствата пред индустрията.


 

„Веригите за доставки на кафе са под драстичен натиск през последните три години поради цената на суровините.“ / Джузепе Лаваца /

Той прогнозира, че това ще доведе до повишаване на цената на кафето за потребителите. До края на 2024 година се очаква ръст от 80% до 100% на цената за сорт робуста.

„Хората ще трябва да приемат, че цената на кафето ще стане по-скъпа в краткосрочен план“, каза той.

Сред „много силните насрещни ветрове“ е кризата в Червено море. Натоварените с кафе кораби от Далечния изток и Източна Африка сега избягват Суецкия канал. Вместо това те заобикалят Африка, което значително увеличава разходите, а купувачите чакат допълнителни четири седмици, докато доставките достигнат складовете им.

„Невъзможно е корабите да преминат през Суецкия канал. Те трябва да заобикалят Африка и да влизат в Европа от северните пристанища, вместо от средиземноморските пристанища.“

„Това означава, че цената на доставката се е повишила много. По време на пандемията разходите за доставка се повишиха средно десет пъти. Сега имаме увеличение на разходите четири пъти над средните поради този дълъг маршрут.“

Г-н Lavazza казва, че покачването на глобалната цена на кафето е различно от всичко, виждано някога в историята на индустрията.

Прогнозите за реколтата във Виетнам – вторият по големина производител на кафе в света след Бразилия – не са много добри. Това причинява многомилионен недостиг на доставки. Също така според него подхранва спекулациите на стоковите пазари, тласкайки цените кафето още повече нагоре.


„Пазарът ще остане нестабилен и много непредвидим“, според Giussepe.


 

Един от големите проблеми според Lavazza е Регламентът на Европейския съюз за обезлесяването (EUDR), който трябва да влезе в сила през 2025 г.

Регламентът има за цел да намали глобалното обезлесяване, свързано с консумацията на кафе и други стоки, включително говеждо, палмово масло и каучук.

Изисква пълна проследимост за всяко кафе зърно, влизащо в EU. 

Г-н Lavazza казва, че подкрепя намерението на закона да защитава околната среда. Но предупреди, че може да има опустошителен ефект върху индустрията, освен ако не бъдат направени промени.

„Проследяването на цялата верига за доставка на кафе е много трудно. За много държави това е абсолютно невъзможно, защото нямат инфраструктура за това.

„Трябва да начертаете вашата ферма с помощта на геосателитни координати и да въведете всички данни в цифрова платформа. Това може би може да се направи за фермерите в Европа, но не и в много страни производителки.

„Проблемът е, че системата, която са решили да приемат, не е приложима за много фермери по света.“

Призовавайки за забавяне на прилагането, г-н Lavazza каза, че само Бразилия е готова да се съобрази с разпоредбите, което прави „твърде рисковано“ за купувачите да купуват кафе на зърна от другаде.

„Това е едно от най – трудните неща, с които трябва да се справим.“

Въпреки този натиск в цялата индустрия, г-н Lavazza казва, че компанията, която е основана от Luigi Lavazza в Торино преди 129 години, „все още расте“.


Други публикации

прясно изпечено кафе от хасково mrcoffee.bg

ЗАЩО ДА КУПУВАМЕ ПРЯСНО ИЗПЕЧЕНО КАФЕ

ПРЯСНО ИЗПЕЧЕНО КАФЕ ЗАЩО ДА ИЗБЕРЕТЕ ПРЯСНО ИЗПЕЧЕНО КАФЕ ПРЕД МАСОВИТЕ МАРКИ КАФЕ  Нека първо да помислим над разликата между масовите и прясно изпечените кафета. ЦЕНА НА РАЗЛИЧНИТЕ ВИДОВЕ КАФЕ

Виж още
кафемашина lapiccola grande intalia с подарък 300 e.s.e., pods, еднократни кафе дози haskowo mrcoffee.bg

LA PICCOLA OT ДЖАН ЛУКА ВЕНТУРЕЛИ

LA PICCOLA ИЛИ СВЕТЪТ НА МАЛКОТО   LAPICCOLA ОТ ДЖАН ЛУКА ВЕРТУРЕЛИ   LaPiccola е основана от Джан Лука Вентурели. LA PICCOLA е динамична компания със силно екологично убеждение, в

Виж още