КОИ СА TCHIBO? КОГА Е СЪЗДАДЕНА TCHIBO CAFISSIMO? TCHIBO КАПСУЛИ ЗА КАФЕ.
Tchibo е уникален бизнес модел. В осем държави управлява около 900 магазина, над 24 300 магазина за продажба на дребно и национални онлайн магазини. През 2022 г. дружеството генерира продажби от 3,25 милиарда евро с 11 318 служители в международен план. Чибо е лидер на пазара за печено кафе в Германия, Австрия, Чехия и Унгария и е един от водещите в електронната търговия. Основана в Хамбург през 1949 г., семейната компания получава няколко награди за своята устойчива бизнес политика. През 2012 г. спечели наградата за корпоративна етика и екологичната награда за логистика, а през 2013 г. наградите за КСО на германското правителство и ЕС. През 2016 г. ЧИБО е обявена за най – устойчивата голяма компания в Германия.
През 1949 година Макс Херц, търговец от Хамбург по образование, и неговият бизнес партньор Карл Чилинг полагат основите на днешната Tchibo Group. С тяхната бизнес идея за изпращане на печено кафе по пощата, те правят революция на пазара на кафе.
От 1952 година списанието им TCM се публикува ежемесечно. То предлага най-новите модни съвети, забавни истории, рецепти и хороскопи.
1954 г
Tchibo Gold Mocha е тук! Gold Mocha бързо се превръща в най – използваното кафе в Германия.
Макс Херц казва за специалното приготвяне на Gold Mocha: „Не си мислете, скъпи Чибо приятели, че е толкова лесно да създавате богата и вкусна смес отново и отново като тази, и само като тази, и – да я повтаряте ден след ден.“
1955 г – Чибо в Хамбург
Първият магазин на ЧИБО в Хамбург отваря врати на Caffamacherreihe 10 и за първи път предлага на клиентите възможност да опитат чаша, преди да купят пакет кафе.
1958 г
Вече има 77 клона на TCHIBO в Германия. В резултат почти всяка седмица се отваря нов. Макс Херц пътува из цяла Германия със съпругата си Ингебург, за да намери топ места. До 1965 г. вече има над 400 клона.
1960 – 1969 г
1961 г
Г-н Чибо: Уенсли Иван Уилям Фредерик Пити прави първата си телевизионна поява за Чибо. Започва едно от най-дългите сътрудничества с рекламна фигура. Г-н Pithey, експертът по кафе, пътува до страните производители, инспектира растенията за кафе, вози се на кораби за кафе и съветва клиентите в магазина. Г-н Pithey е в действие до началото на 80-те години.
1963 г
Tchibo отваря Fresh Depots в пекарни и сладкарници. Към 1971 г. вече има почти 2900 депа. Представянето на първия сорт меко кафе бележи началото на нова ера за ценителите на кафето.
1965 г
Макс Херц, основателят на Чибо, умира. Синовете му Гюнтер и Михаел продължават да управляват компанията.
1970 – 1979 г
1972 г
Е основан кафе сервизът на Чибо.
1973 г
Tchibo допълва традиционната гама кафе и за първи път продава потребителски стоки без кафе в клоновете. Най-продаваните от първия час са подложките и дъските за закуска.
1980 – 1989 г
1984 г
Сортът „Feine Milde“ заема първо място в гамата печено кафе Tchibo.
1987 година
Frische Depots се разширяват към търговията с хранителни стоки – отсега нататък кафе и потребителски стоки Чибо се предлагат и в много хранителни магазини.
Изисканите кафета имат своя собствена индивидуалност – също като доброто вино. От октомври 1987 г. гамата Tchibo Private Coffee предлага висококачествени кафета от избрани страни, отглеждащи кафе. Всеки сорт има свой отличителен вкус.
1990 – 1999 г
1991 г
Започва експанзия в Централна и Източна Европа: Tchibo отваря клонове в Унгария, Словакия и Чехия.
1994 г
„Нов свят всяка седмица“ – Чибо изненадва своите клиенти всяка седмица с нови потребителски стоки на широка гама от теми.
1996 г
Потребителски стоки и кафе Tchibo вече могат да се поръчват и по каталог.
1997 г
Tchibo Holding AG придобива Eduscho Group.
Tchibo навлиза на туристическия пазар. През 2007 г. около 225 000 пътници резервират своите ваканции с Чибо.
Чибо също използва Интернет като нов канал за продажба за първи път – всички продукти вече могат да бъдат поръчани онлайн.
2000 – 2009 г
2003 г
Tchibo е най-големият оператор на кафенета в Германия.
Чибо открива най-големия високо стенен склад в Европа в Бремен.
Клиентите могат също да поръчат цветя чрез www.tchibo.de. Доставката се изпълнява в сътрудничество с Blume 2000.
2004 г
Tchibo mobil е основана и революционизира пазара на мобилни комуникации.
2005 година
Tchibo cafissimo system и Tchibo капсули за кафе
Tchibo Cafissimo излиза на пазара с Tchibo капсули за кафе. Първата кафемашина за капсули, която може да прави еспресо, кафе крема и филтърно кафе.
Tchibo Cafissimo
Tchibo стартира нова маркетингова платформа: иновативни услуги. Независимо дали става въпрос за дистанционно обучение, билети за концерт или работа на търговец – Чибо редовно изненадва клиентите с особено справедливи условия и прозрачни оферти в сектора на услугите. От 2008 г. тези предложения са известни като Tchibo Plus.
2010 – 2019 г
2011 г
Tchibo стартира в света на социалните медии с различни свои канали – фен страница във Facebook, акаунт в Twitter, страница на компания Xing, страница в Google Plus, канал в YouTube и корпоративен блог, който печели няколко награди като най-добър корпоративен блог през следващите години.
2013 г. – ОТНОВО НАГРАДИ ЗА ЧИБО
Tchibo печели наградата за КСО на германското правителство – едновременно потвърждение и задължение: Германското правителство почита Чибо с първата си награда за КСО. Ние сме отличени за нашите образцови бизнес дейности, които са цялостно фокусирани върху устойчивостта и социалната отговорност.
Давай напред за кръстосани канали: „Чибо го прави лесно!“ Поръчване, вземане, размяна – свързването в мрежа на каналите за продажба и свързването на онлайн и офлайн световете за пазаруване предлага на клиентите на Tchibo цялостно пазаруване и обслужване. Всички магазини са оборудвани с iPad за онлайн поръчки на място.
2014 г
Скок към върха на света: Чибо е третият по големина доставчик на органичен памук в света – още една стъпка по пътя на Tchibo към 100% устойчив бизнес. До това заключение стигна организацията с нестопанска цел Textile Exchange в доклада си за пазара на органичен памук.
2016 г
Първият в света Qbo: индивидуален, свързан, устойчив. Качеството на бариста благодарение на патентования процес PressBrew, иновативна технология за мляко, контрол чрез приложение за смартфон и от 2017 г. гласов контрол чрез Alexa са отличителните характеристики на новата капсулна система.
2018 г
Esperto Caffè“, първата напълно автоматична кафемашина от Чибо, бързо се превръща в бестселър.
Към 2020 г
2020 г
Справедливият начин на живот среща удоволствие от кафето: стартиране на подкаста на Tchibo „Fünf Tassen täglich“ (Пет чаши на ден)