LAVAZZA MORE THAN ITALIAN ESPRESSO
Lavazza more than italian espresso. Lavazza кафе не просто ви поднася чаша превъзходно еспресо с автентичен италиански вкус. Това е марка, която ви повежда на кафе пътешествие, изпълнено с вкусове и аромати от различните краища на света. Ежегодно Lavazza селектира най-качествените кафе зърна, от насаждения по целия свят, за да ги комбинира в специални и неповторими смеси. Богатата й продуктова гама, включва кафе на зърна, капсули кафе и кафе дози e.s.e., успява да ви предостави вкусно и ароматно кафе почти навсякъде, където пожелаете.
Lavazza
Над 120 години, експeртите по кафе на Лаваца надграждат и иновират своите процеси. Специфичните кафе блендове се получават чрез смесване на няколко вида кафе, които се различават по сорт, тип обработка и страна на произход. Така се получават отличните вкусови комбинации, приготвени с внимание, които правят кафе Лаваца разпознаваемо.
Lavazza More Than Italian espresso. LAVAZZA Е ПОВЕЧЕ ОТ ИТАЛИАНСКО ЕСПРЕСО.
Иии… A Modo Mio from Italy with Passion
ИСТОРИЯТА НА ESPRESSO NUMBER 1
LUIGI LAVAZZA. The Italian reinvention of coffee
Историята на Луиджи Лаваца, както всички истории, е съставена от емоции, препятствия, важни промени и инерция, която ни носи в бъдещето.
Историята на компанията започва с отварянето на първия хранителен магазин Lavazza на улица Via San Tommaso, в Торино през 1895г., от Луиджи Лаваца. Той бил изпълнен с предприемачески дух, изобретателност и страст към работата си. Луиджи Лаваца изучавал различните произход, вкусови и ароматни характеристики на отделните сортове кафе. Влагайки своята страст и нюх към кафето в изкуството да смесва различни кафе зърна, той постига разнообразие от вкусове. Това е и една от тайните, чрез които Lavazza задоволяват и най – педантичните си клиенти. Съвременното Lavazza кафе, е резултат от идеята му да комбинира кафета от различните части на света, за да съчетае специфичните аромати и вкусове в една неповторима чаша превъзходно кафе.
LAVAZZA MORE THAN ITALIAN ESPRESSO
1927 ГОДИНА – ОТ МАГАЗИНА КЪМ МАЛЪКИЯ БИЗНЕС
Компанията Луиджи Лаваца се състоеше от Луиджи Лаваца, съпругата му Емилия и техните деца Мария, Марио, Джузепе, известен още като Бепе, и Перикъл. По това време капиталът на компанията е 1,5 милиона лири.
През тези години Lavazza въвежда Pergamin, опаковка, състояща се от два слоя хартия, която запазва всички вкусове на кафеените зърна. Това беше перфектната опаковка за семейства, които желаеха да закупят по-големи количества кафе. Това беше и първата стъпка към опаковката на Lavazza, която виждаме и до днес в магазините.
1947 ГОДИНА – LAVAZZA: ГОДИНИТЕ НА ВЪЗРАЖДАНЕ СЛЕД ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА
Тъй като Италия става република през 1946 г.; Lavazza преживя войната и годините на ембаргото върху кафето.
През 1947 г. LavAzza вижда първото си лого, проектирано от Aerostudio Borghi в Милано. Централната буква „А“ е по-голяма от другите букви: емблематична дизайнерска характеристика, която остава и до днес.
1955 ГОДИНА Е ВЪЗХОДА НА ЛЕГЕНДАРНАТА “LAVAZZA BLEND”
През 1955 г. Емилио Лаваца, син на Бепе, навлиза в компанията с новаторски идеи и неговият принос дава началото на легендарната „смес Lavazza“.
Първият слоган на сместа „Lavazza Paradiso in tazza“ се появи във вестниците и е излъчен по радиото.
1957 ГОДИНА LAVAZZA Е НАЙ-ГОЛЯМАТА КОМПАНИЯ В ИТАЛИЯ
Докато Италия се радва на пълен икономически бум, Бепе и Перикъл започват да преместват производството в индустриален мащаб. През това време Lavazza става най-голямата компания в Италия в сектора на кафето, позиция, която държи и до днес. Подготвяше се да стане лидер в Европа.
През 1959 г., по време на Salone del Mobile в Торино, Lavazza представя първия си автобар. Проектиран от Boneschi: той представлява нов и оригинален начин за разпространение на думата за нашето кафе и позволява на хората дори да му се насладят на открито.
Индустриалният растеж ни продължава с откриването на най-големия завод за печене в Европа през 1965 г. в Сетимо Торинезе.
1971 ГОДИНА LAVAZZA НАМИРА НОВИ НАЧИНИ ЗА ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА КРИЗАТА
Въпреки че 70-те години на миналия век бележат труден период за италианската икономика, компанията не пропусна нито един момент. Тя намира нови начини за преодоляване на кризата и се ангажира с проучвания и изследвания, за да продължи напред в духа на иновациите.
Блендът Qualità Rossa пристигна на рафтовете в нови вакуумирани опаковки, които запазват целостта на вкуса и аромата на кафето.
След като телевизията става „цветна“, Нино Манфреди става лице на Lavazza през 1977 г. и остава такъв в продължение на 16 години.
80-те – LAVAZZA ПРИСТИГА НА РАБОТНИ МЕСТА ПО ЦЕЛИЯ СВЯТ
През 1982 г. Lavazza отваря първата си централа извън Италия във Винсен, Франция.
След основаването на първото си чуждестранно дъщерно дружество Lavazza Deutschland GmbH е основана във Франкфурт през 1987 г. Следват Lavazza Kaffee във Виена през 1988 г. Lavazza Premium Coffee Corp в Ню Йорк през 1989 г. и накрая Lavazza Coffee UK LTD в Лондон през 1989 г. 1990 г.
През тези години Емилио Лаваца председателства Европейската федерация на асоциациите за печено кафе (EUCA) и компанията започва да разглежда цяла Европа като вътрешен пазар.
Междувременно PR на Lavazza също е международен. Стартирайки първите си кампании в чуждестранна телевизия и преса. От самото начало нашата комуникационна стратегия комбинира италианска автентичност и първокласно кафе.
90’ТЕ ГОДИНИ И СТРАСТИТЕ НА LAVAZZA НАМИРАТ НОВИ ФОРМИ НА ИЗРАЗЯВАНЕ
Емилио Лаваца наследява страстта към изкуството и дизайна от Беппе Лаваца. През 1995 г. неговото приятелство и сътрудничество с Armando Testa води до създаването на петото лого на Lavazza.
След придобиването на марките Bourbon и Suerte, Lavazza пусКа сместа Gualtiero Marchesi през 1992 г. Това беше първата стъпка в едно продължаващо сътрудничество с велики майстори.
През 1993 г. се ражда първият календар на Lavazza. Проект, който произлиза от среща между Джузепе Лаваца и Хелмут Нютон. Календарът е черно – бял, а действието му се развива в Париж и Монте Карло. Предава дълбоката връзка между базираната в Торино компания и кафето.
2004 – АНГАЖИМЕНТ НА LAVAZZA КЪМ СОЦИАЛНО ОТГОВОРНИ ПРОЕКТИ
Фондация Giuseppe e Pericle Lavazza, неправителствена организация, е родена с мисията да подобри условията на живот в страните, производителки на кафе.
През същата година стартирахме Tierra ! Тази смес е в основата на ангажимента на компанията за устойчивост.
Чрез тази важна инициатива компанията постепенно подобрява условията на живот на над 3000 фермери в осем държави. Насърчавайки икономическия растеж, повишавайки стандарта им на живот и въвеждайки нови и по-устойчиви и печеливши земеделски техники.
Стив Маккъри направи фотографски репортаж за този проект, който започна в Хондурас, Колумбия и Перу, а сега се разпространи в шест държави.
2012 г. – ДОКЛАДЪТ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ ДОСТАВИ КОНКРЕТНИ РЕЗУЛТАТИ
През 2012 г. компанията поема своя ангажимент за устойчивост и използвайки методологията за оценка на жизнения цикъл, поема по пътя за оценка на екологичното представяне на някои от ключовите си продукти и услуги.
2015 година – КАФЕ ЛАВАЦА ПРАЗНУВА СВОЯТА 120 – ГОДИШИНА
През 2015 г. италианското еспресо се качи на Международната космическа станция. Заедно с Италианската космическа агенция (ASI), Lavazza и Argotec разработиха ISSpresso, първата кафе машина в космоса. Това беше сбъдната мечта от календара за 2004 г., създаден от Thierry Le Gouès, където той изобразява кафе в космоса.
Календарът за 2015 г., направен със Slow Food и проектиран от Стив Маккъри е фотографско пътешествие в историите за ежедневния героизъм на защитниците на Земята: 12 портрета на жени и мъже, които всеки ден защитават своите проекти в Африка с кураж, гордост и отдаденост .
С публикуването на първият ни Доклад за устойчивост се въвежда нашия интегриран подход за КСО във всички бизнес области през 2015 г. През това време Lavazza също така финансира изследване на генома на кафето Арабика.
2016 ГОДИНА И РАЗШИРЯВАНЕ ВЪВ ФРАНЦИЯ
През 2016 г. е придобита Carte Noire, лидер на френския пазар за търговия на дребно с кафе като интегрира производствения обект Lavérune. В резултат на това Франция се превърна във втория най-важен пазар за Lavazza Group след Италия.
2017 ГОДИНА И РАЗШИРЯВАНЕ КЪМ B2B СЕКТОРА
През 2017 г. е отварен първият флагмански магазин Lavazza на Piazza San Fedele в Милано.
През това време компанията се разширява още повече. Тя придобива няколко международни компании в сектора на кафето. Първо, придобива канадска компания, лидер в сектора на органичното кафе в Северна Америка – Kicking Horse Coffee, след това френска компания, активна в OCS сектора – Espresso Service Proximité, и накрая, италианска компания, специализирана в дистрибуция от врата до врата и продажбата на капсулни системи за еспресо – Nims.
През същата година Lavazza Group се погрижи за интегрирането на производствения обект в Invermere и официално подписа да спазва 17-те цели за устойчиво развитие, определени от Програмата на ООН до 2030 г.
2018 ГОДИНА КОМПАНИЯТА ПРОДЪЛЖАВА ДА РАСТЕ В ИТАЛИЯ И ОТВЪД ОКЕАН
През април 2018 г. е открита новата централа на Nuvola Lavazza. До ден днешен тази сграда, разположена в родния ни град Торино, който остава физическо проявление на глобалния ръст на Групата.
През тази година е придобита австралийската компания Blue Pod Coffee Co., която е специализирана в дистрибуцията на системи за еспресо чрез канала OCS, както и бизнеса с напитки Mars, сега известен като Lavazza Professional. Благодарение на своите системи Flavia и Klix, последното начинание продължава да заема видна пазарна позиция в OCS и вендинг секторите в Съединените щати, Европа и Япония.
В резултат на тези придобивания производствената система на се разширява, за да включва производствени предприятия в Basingstoke в Обединеното кралство и Westchester в Съединените щати.
2019 ГОДИНА – LAVAZZA СЕ ТРАНСФОРМИРА В ГОЛЯМА ГЛОБАЛНА ГРУПА
Със 70% оборот, генериран извън Италия, финансовите отчети на Lavazza за 2019 г. разкриват уникални исторически резултати: приходите нарастват с 18% до 2,2 милиарда евро с 45% увеличение на нетната печалба.
2020 ГОДИНА – ПЪТУВАНЕТО КЪМ ВЪГЛЕРОДНАТА НЕУТРАЛНОСТ
В партньорство с Yum China, е открит първия флагмански магазин на Lavazza в Шанхай, Китай през 2020 г.
Също така със стартирането на „Пътна карта към нула“ през 2020 г., компанията консолидира своята стратегия за екологична устойчивост, за да неутрализира своя въглероден отпечатък до 2030 г.
2021 – КАФЕ ЛАВАЦА ОТ МАЛЪК ЗАНАЯТЧИЙСКИ БИЗНЕС ДО ИНДУСТРИАЛЕН ГИГАНТ
Докато поддържа същите ценности на малкото кафене, което отвори врати преди повече от век в историческото сърце на Торино.Днес групата Lavazza има над 4000 сътрудници по целия свят, 9 производствени предприятия в 6 страни и изнася в над 140 страни.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.