Историята на LAVAZZA започва през далечната 1895 година, когато Луиджи Лаваца открива първия си магазин Lavazza на улица „Сан Томазо“ в Торино. Страстта и изобретателността към работата на господин Луиджи му помагат да открие, че различните по произход кафеени зърна имат различни вкусови характеристики. След, което той решава да изучи изкуството на смесването им, за да задоволи вкусовете на своите клиенти.
Благодарение на едно от първите си пътуванета до Бразилия, той успява да види потенциала на напитката в ерата на големи промени.
Кафето Lavazza, което пием днес, а ние от https://mrcoffee.bg/ ви предлагаме с най – голямо удоволствие е резултат от комбинация, създадена от Луиджи, от кафеени зърна от различни части на света.
32 години след откриването на първият си магазин Луиджи Лаваца основава Luigi Lavazza SpA през 1927 г.
Компанията се състои от Луиджи Лаваца, съпругата му Емилия и децата им Мария, Марио, Перикъл и Джузепе, известен също като Бепе. По това време капиталът на компанията е 1,5 милиона лири.
През тези години Lavazza внедрява Pergamin: опаковка, състояща се от два слоя хартия, запазваща всички вкусове на кафеените зърна. Това е перфектната опаковка за семейства, които искат да купят по-големи количества кафе, и първата стъпка към опаковката на Lavazza, която виждаме и до днес в магазините.
Luigi Lavazza SpA оцелява през годините на войната въпреки ембаргото върху кафето. През 1947 г. е представено първото лого на LavАzza, проектирано от Аеростудио Борги в Милано. Централната буква „А“ е по-голяма от другите букви, като този емблематичен дизайн съществува и до днес.
Емилио Лаваца, син на Бепе, става част от компанията през 1955 г. новаторските му идеи, водят до създаването на легендарния „бленд LavАzza“ и първия рекламен лозунг „Lavazza – Paradiso in tazza“ („Рай в чаша“).
Докато Италия се радва на пълен икономически бум, Бепе и Перикъл започват да развиват производството в промишлен мащаб, а през 1957 година / 62 години след отваряното на първия магазин и 30 години след основаването на компанията Luigi Lavazza SpA става най – голямата компания в ИТАЛИЯ в кафе отрасъла. Тази си позиция заема и до днес, като е на път да стане лидер в Европа.
През 1959 г., по време на Salone del Mobile в Торино, Lavazza представя първия си автобар, проектиран от Boneschi, който представлява нов и оригинален начин за разпространение на LavAzza кафе и дава възможност на хората да му се наслаждават на открито.
Въпреки, че 70-те години на миналия век бележат труден период за италианската икономика, LavAzza не се разколебава. Компанията открива нови начини за преодоляване на кризата и участва в проучвания и изследвания, за да продължи развитието си в духа на иновациите.
Блендът LavAzza Qualità Rossa пристига по рафтовете на магазините в нови вакуумни опаковки, които запазват интегритета и аромата на кафето.
Тъй като телевизията става „цветна“, Нино Манфреди става лице на Lavazza през 1977 година в продължение на 16 години.
През 1982 година, Lavazza открива първото си централно управление извън Италия – във Венсен, Париж.
След основаването на първото си чуждестранно дъщерно дружество Lavazza Deutschland GmbH е основана във Франкфурт през 1987 година, последвано от Lavazza Kaffee във Виена през 1988 година, след това Lavazza Premium Coffee Corp в Ню Йорк през 1989 година и накрая Lavazza Coffee UK LTD в Лондон през 1990 година
През тези години Емилио Лаваца председателства Европейската федерация на асоциациите за печено кафе (EUCA) и компанията започва да разглежда цяла Европа като вътрешен пазар.
По това време PR-ът на Lavazza също става международен, стартирайки първите си кампании в чуждестранната телевизия и преса. От самото начало перфектната комуникационна стратегия комбинира италианска автентичност и първокласно кафе.
Емилио Лаваца наследява страстта към изкуството и дизайна от Бепе Лаваца и през 1995 година неговото приятелство и сътрудничество с Армандо Теста води до създаването на петото лого на Lavazza.
След придобиването на брандовете Bourbon и Suerte през 1992 година Lavazza стартира бленда Gualtiero Marchesi. Това е първата стъпка в едно продължаващо сътрудничество с велики главни готвачи.
През 1993 г. се ражда първият календар на Lavazza. Проект, който води началото си от среща между Джузепе Лаваца и Хелмут Нютон. Черно-белият календар с кадри от Париж и Монте Карло изразява дълбоката връзка между базираната в Торино компания и кафето.
Фондацията „Giuseppe e Pericle Lavazza“, неправителствена организация, е родена с мисията да подобри условията на живот в страните, производителки на кафе. Точно по това време се ражда и бледът Tierra който е в основата на ангажимента на компанията за устойчивост.
През 2016 година Lavazza придобива Carte Noire, лидер на френския пазар за търговия на дребно с кафе и интегрира производствения обект Lavérune. В резултат на това Франция се превръща във втория най-важен пазар за Lavazza Group след Италия.
През 2017 година Lavazza отваря първия си Flagship Store Lavazza на Piazza San Fedele в Милано.
През това време Lavazza се разширява още повече, придобивайки няколко международни компании в сектора на кафето.
През април 2018 година е открита новата централа на Nuvola Lavazza. До ден днешен тази сграда, разположена в родния град на Lavazza, Торино, остава физическо доказателство за глобалния авторитет на Групата.
Със 70% оборот, генериран извън Италия, финансовите отчети на Lavazza за 2019 година разкриват уникални исторически резултати: приходите нарастват с 18% до 2,2 милиарда евро с 45% увеличение на нетната печалба.
Със стартирането на „Пътната карта към нула“ през 2020 година, Lavazza Group консолидира своята стратегия за екологична устойчивост, за да неутрализира своя въглероден отпечатък до 2030 година.
Като поддържа същите ценности на малкото кафене, което отвори врати преди повече от век в историческото сърце на Торино, групата Lavazza в момента има над 4000 сътрудници по целия свят, 9 производствени предприятия в 6 държави и изнася в над 140 държави. Така се превръща от малък занаятчийски бизнес в идустриален гигант.
Запознайте се всички предлагани от нас артикули с марка LAVAZZA. При нас ще откриете уникални предложения съпроводени със страхотни отстъпки на 100% оригинална и висококачествена LAVAZZA !!!
Кафе Лаваца е символ на италианското кафе изкуство, носещо в себе си повече от 120 години традиции и майсторство. При нас ще откриете широка гама от първокласни кафета Lavazza, подходящи за всеки вкус и предпочитание. Независимо дали сте любители на силно и наситено еспресо, или предпочитате мек и балансиран вкус, тук ще намерите идеалното кафе за вас.